Eén van de belangrijkste ontwikkelingen binnen de online marketing is online personalisatie. Omdat het online platform steeds verder groeit is het belangrijk dat klanten hun eigen personal touch aan de producten kunnen voegen. Verschillende bedrijven zoals Facebook, Snapchat en Twitter zijn hier goed op ingespeeld. Zij luisteren naar de feedback van de gebruikers en passen hierop hun product aan. Hoe kan dit helpen voor uw bedrijf?

Voor bedrijven is het belangrijk om te denken aan persoonlijk contact in plaats van leads. Het is makkelijk om dit te vergeten omdat online bedrijven niet face to face contact hebben met de klant. Hierdoor kan de klant zich niet begrepen voelen. Dit kan aan de hand van bijvoorbeeld de interesses en de geografische kenmerken van de klanten. Hierdoor kan het aanbod gepersonaliseerd worden.

Door big data te vergaren kunnen online marketeers de online ervaring van de klanten persoonlijker maken. Het is belangrijk om klanten persoonlijk te benaderen. Dit zorgt voor conversieoptimalisatie en loyale klanten.

Het personaliseren van content is niet nieuw. Vooral met email marketing en ecommerce wordt dit principe al uitgeoefend.

De grote vraag is nu: hoe kan het dat het nog niet op grote schaal wordt uitgeoefend? Dit heeft verschillende redenen;
– Verouderde systemen. Het geld of tijd er niet in willen steken. Het is een goede investering die op den duur het meer dan waard zal zijn.
– geen organisatorisch draagvlak.

Hoe kunt u zich aanpassen op deze ontwikkelingen zodat u een betere ervaring voor uw klanten kan creëren?

  • Gepersonaliseerde kortingen en aanbiedingen
  • Investeer in nieuwe systemen die het gedrag van uw klanten goed kunnen tracken
  • Geotargeting voor verzendtijden klanten
  • Gepersonaliseerde nieuwsbrieven

Door deze technieken te implementeren in uw website zal de informatie beter aansluiten bij de behoefte en wensen van websitebezoekers, en leads worden sneller klanten.

http://www.one4marketing.nl/blog/online-marketing-trends-2016

http://www.marketingfacts.nl/berichten/online-personalisatie-in-travel-3-snelle-tips

http://www.marketingfacts.nl/topic/personalisatie

http://www.one4marketing.nl/blog/online-personalisatie-inbound-marketing

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s